Hypopressiv trening / Bekkenbunnstrening

Hypopressiv-Bekkenbunnstrening

Mange kvinner har dessverre en ting til felles som vi ofte ikke snakker så høyt om. Det å slite med litt urinlekkasje eller nedpress. For mange er dette en ny utfordring som kommer etter et svangerskap og fødsel, men det er også dem som aldri vært gravide eller født som opplever det samme. Prøv hypopressiv trening!

Smerter eller ubehag i bekken og rygg er det mange som opplever etter en graviditet, og aksepterer ubehaget i lang tid uten å søke hjelp. Kanskje du også er en av veldig mange mødre som ikke klare å hoppe på trampolinen med barna dine i det hele tatt eller i vært fall ikke hvis du ikke tisset rett før? Enkelte opplever at disse problemene kommer rett etter man født.  Hos andre kommer utfordingene smygende i 40 årsalderen eller når man nærmer seg eller passert klimakteriet.

For min del så kom det når jeg i fjor fikk kikhoste. Kikhosten innebar svært mye hosting og da kom lekkasjen. Når jeg var kvitt kikhosten kjente jeg at det fortsatt kunne komme litt urin, når jeg løp eller trente.

Men vet du at det finnes ting man kan gjøre for å få det bedre og kanskje bli helt kvitt problemene?

Vi har alle hørt om knipeøvelse og hvor viktig det er å knipe for å unngå problem. Dette hjelper for mange kvinner men langt ifra alle. Etter at jeg begynte med hypopressiv trening høsten 2019, så er jeg nå helt kvitt problemet!! Fantastiskt!

Hva er hypopressiv trening?

Hypopressiv trening er en enkel treningsform, som går ut på pusteøvelser i ulike stillinger. Dette  styrker og aktiverer hele kjernemuskulaturen og bekkenbunn. Det bidrar til å gi deg bedre holdning og mindre plager. Med kun noen få minutters trening om dagen kan man få svært gode resultater.  Hypopressiv trening er vanlig i mange andre land, her i Norge er det en relativt ny form for trening. Anbefales til alle, både kvinner og menn, men er spesielt bra opptreningsform etter en graviditet. Ta det som rehabilitering etter fødsel, du kan starte så snart du føler deg klar etter fødsel.

Så har du små eller store plager eller venter på en operasjon for dine problemer- hva venter du på?

Ta kontakt, timebestilling, i dag så kan du få høre mere. Du vil få instruksjoner på hvordan du kommer i gang og kanskje det kan hjelpe deg til å få det mye bedre. Jeg holder akkurat på å avslutte min utdanning og sertifisering som instruktør i hypopressiv trening og tar nå gjerne imot deg! For å få gode resultater er det viktig med riktig teknikk og instruksjoner i starten, for de fleste vil det være nok med 3-4 oppfølgingstimer for å komme godt i gang og begynne å merke noe forskjell.

Les ev. mer om tjenesten her

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Relaterte innlegg:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *